איך משאירים הודעה קולית אפקטיבית

איך משאירים הודעה קולית אפקטיבית

במכירות, קשה להשאיר הודעה קולית ללקוח פוטנציאלי שאינו מכיר אותך, אבל זה חלק מהעבודה.

רוב ההודעות הקוליות שמשאירים אנשי מכירות במקרים כאלה נכשלות, קרי, לא מתקשרים אליך בחזרה. איש המכירות לא ייצר סיבה משכנעת שיתקשרו אליו בחזרה.

אז איך משאירים הודעה קולית אפקטיבית – כזו שתגרום ללקוח פוטנציאלי, שאינו מכיר אותך, להתקשר אליך בחזרה?

הנה מספר טיפים ודוגמאות פרקטיות להודעות קוליות מוצלחות שיגבירו את הסיכוי שיחזרו אליך ובסופו של דבר, שתצליח לסגור עסקה.

  1. כאשר אתה מתקשר בטלפון קח בחשבון שלא תמיד תגיע לאדם שאתה מחפש. לפעמים תענה המזכירה או שתקבל את התא הקולי לכן הכן נוסח הודעה לכל אחת משלושת האפשרויות:-
  2. לגבי הודעה הקולית, אל תאלתר. זכור שתא קולי אינו "שעת סיפור." הודעה קולית אפקטיבית היא קצרה, עניינית ומשך ההודעה נע בין 8 ל- 14 שניות.
  3. המטרה שלך אינה למכור לו. היא אינה להעמיס עליו מידע מיותר.- וגם לא לספר על הפתרון שלך. המטרה היא לגרום לכך שהוא יחזור אליך, כך שתוכל לקדם את תהליך המכירה. המטרה המשנית היא לעניין אותו מספיק כך שאפילו אם הוא לא טורח לחזור אליך, כאשר תתקשר אליו פעם שנייה, ייתכן שהוא יענה לך ויגיד "שמעתי, יכול להיות מעניין."
  4. הימנע משימוש בטקטיקה הידועה של השארת שם ומספר טלפון ללא פרטים כמו שם חברה. זה נכון שכביכול הגברת את הסיכוי שיחזרו אליך לשיחה. אבל אחרי שייתקשרו ויבינו שאתה מנסה למכור, ייתכן וייתאכזבו וכך אתה עלול להתחיל את תהליך המכירה ברגל שמאל.
  5. הכן את נוסח ההודעה מראש. שאל את עצמך האם אתה היית חוזר בטלפון אם היית שומע הודעה כזו.
  6. אנו מציעים לך להשתמש באחת מ-3 התבניות הבאות ולהתאים אותה לצרכים שלך:
    תבנית מס. 1
    שלום רן , מדבר גדי מחברת רציו. הסיבה שאני מתקשר אליך היא שיש לי רעיון שייתכן ויכול לעזור לך לפתור או להימנע מ… (דבר על בעיה או כאב שהמוצר או שירות שלך פותר). הייתי מעוניין לדבר איתך על זה ולשמוע אם זה מתאים לחברה שלך. ניתן להשיג אותי במספר (אמור את המספר לאט כך שניתן יהיה לרשום אותו). שוב, שמי גדי ומספר הטלפון שלי הוא.. תודה רני (אמור את השם שלו שוב) .
    המפתח להצלחה בתבנית להודעה קולית זו היא לא לדבר על יתרונות הפתרון שלך אלא על הכאב או הבעייה שלו. תהיה כמה שיותר ספציפי לגבי הבעיה או הכאב וכמה שפחות ספציפי לגבי הפתרון שאתה מציע.
    תבנית מס. 2
    שלום רן, מדבר גדי מחברת רציו. דיברתי עם ___ ( שם של האדם שמוכר לרן) בנוגע לבעיה\כאב משותף והוא הציע שאתקשר אליך לקבל את תגובתך. אודה לך אם תחזור אלי לטלפון ___(מספר טלפון) .שוב שמי הוא גדי, טלפון ____. תודה רן. שים לב שלמרות שזו הודעה עם הפנייה ממכר משותף, דיין חשוב להתמקד בבעיה או בכאב ולא להישען רק על ההפנייה.
    תבנית מס. 3
    שלום רן, מדבר גדי מחברת רציו. לאחרונה, עזרנו לחברות (מתחרה 1 ומתחרה 2 של רן) לפתור את הבעיה\כאב (תהיה כמה שיותר ספציפי לגבי הבעיה או הכאב) ולהגיע לתועלות… (תהיה כמה שיותר ספציפי לגבי התועלות). רציתי לדעת אם היית מעוניין לשמוע קצת יותר על זה… זוהי הודעה נהדרת למנהלים בכירים (C Level). הם תמיד רוצים לדעת יותר על התחרות שלהם. בכל שלושת התבניות, הדגש הוא על הכאב או הבעייה שלו. תימנע מהמשפט "התקשרתי לראות אם אוכל לעזור לך ב.." ולהציע את הפתרון שלך.
  7.  שנן את ההודעה מספר פעמים לפני שאתה משאיר אותה. תקליט את ההודעה באייפון שלך ותקשיב לה כדי לשמוע אם המסר והאינטונציה קולעים למטרה שהוגדרה.
  8. כפי שראיתם בתבניות, כדאי לחזור על השם ועל מספר הטלפון שלך פעמיים. אם האדם לא מספיק לרשום אותם בזמן, סיפקת לו מושלמת לא לחזור אליך.
  9. אחרי השארת כל הודעה קולית, רצוי לשלוח אימייל קצר בו אתם מודיעים למקבל ההודעה שהשארתם לו הודעה קולית ותציע לתאם זמן נוח לשיחה קצרה.

לסיכום
ניתן להגביר את אחוז ההצלחה של הודעות קוליות שאתה משאיר אם תיישם את העצות שאספנו עבורך. בהצלחה במכירות!